شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

نتایج کنکور ۱۴۰۱ افغانستان اعلام شد | جای خالی دختران در میان ۱۰ نفر اول

  • کد خبر: ۱۳۳۰۰۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
  • ۱
نتایج کنکور ۱۴۰۱ افغانستان اعلام شد | جای خالی دختران در میان ۱۰ نفر اول
نتایج کنکور سراسری در افغانستان اعلام شد و سلیمان جیلانی از هرات موفق شد، رتبه اول کنکور را کسب کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح امروز نتایج آزمون کنکور در افغانستان اعلام شد و ۱۰ نفر اول این آزمون همه از میان داوطلبان پسر هستند.


بیشتر بخوانید: فاطمه از زخمی‌های حمله داعش بر مرکز آموزشی کاج در دانشگاه کابل قبول شد


انعام‌الله سمنگانی، رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت موقت طالبان گفته است که در کنکور امسال سلیمان فرزند غلام جیلانی از هرات نفر کنکور افغانستان شده است.

سلیمان با اخذ ۳۵۵ نمره به رشته پزشکی دانشگاه هرات راه یافته است.

محمد شبیر از کابل موفق شد در آزمون کنکور امسال رتبه دوم را از آن خود کند و در رشته پزشکی دانشگاه کابل ادامه تحصیل خواهد داد.

هدایت الله از شهر هرات نفر سوم کنکور امسال در افغانستان شد و به دانشکده پزشکی هرات راه یافت.

پس از سقوط حکومت پیشین، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در سراسر افغانستان تعطیل شدند. اما طالبان در ابتدا به دانشگاه‌های خصوصی و سپس دانشگاه‌های دولتی اجازه ادامه فعالیت داد.

جای خالی دختران در میان نفرات برتر کنکور

امروز درحالی نتایج آزمون کنکور در افغانستان اعلام شده که دختران بالاتر از کلاس ششم بیش از ۴۰۰ روز است که اجازه رفتن به مدرسه را ندارند.

بعد از بازگشت طالبان به قدرت زنان و دختران با محدودیت‌های زیادی روبرو شدند. محدودیت‌هایی که در هیچ کشور جهان مانند آن یافت نمی‌شود و طالبان حالا افغانستان را به جزیره‌ای دور افتاده برای زنان و دختران تبدیل کرده‌اند.

دختران افغانستان در حالی از تحصیل محروم شده‌اند که «شمسیه» از شهر کابل نفر اول کنکور سال ۱۳۹۹ در این کشور شد.

پدر این دختر افغانستانی در معدن زغال سنگ سمنگان مشغول‌به‌کار بود و این دستاورد او باعث ایجاد انگیزه در میان دختران در افغانستان شد.

اما حالا با بازگشت طالبان به قدرت دختران افغانستان هر روز با محدودیت‌های بیشتری روبرو می‌شوند. محدودیت‌هایی اجتماعی و فردی که با انتقاد جامعه جهانی روبرو شده است. کارشناسان معتقدند که همین محدودیت‌ها سبب شده است که هیچ کشوری تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ضیاالحق ولدعبدالقدوس
Afghanistan
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
بسیارعالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->